En helg i Wise..

..lika med öde. Tydligen åker de flesta hem eller iväg över helgerna och det blir inte så många kvar här på Campus. Men vi som var tappra nog att stanna kvar hade väl en okej helg, inget över det vanliga så att säga. Har haft roligare helger och jag känner mig väl fortfarande lite som en fånge. Men allt är ju faktiskt inte negativt. Jag träffar fler och fler människor, grejen är bara att jag har svårt att komma ihåg deras namn och även deras ansikten. Att jag ska vara så dålig på sådant, det är lite jobbigt. Idag till exempel var det två stycken som sa "Hey Lisa" och jag skulle kunna säga att jag inte har sett personerna innan. Men människor är i alla fall trevliga och sen får vi hoppas att de inte tror att jag är arrogant bara för att jag inte kommer ihåg dem, för de jag väl kommer ihåg och många andra också hälsar jag ju trots allt på!

Ja vad gjorde vi under helgen då!? Vi gick in till Wise en sväng, det finns si sådär en bensinstation, en affär och ett par restauranger tror jag, ska jag vara ärlig så kollade vi inte runt jättemycket. Vi gick direkt och satte oss på Milkshake-ställe, jag tog en "Hot fudge brownie milkshake" riktigt god, men mäktig. Hade räckt med en halv faktiskt. Sen så blev det lite party också.

Vi fick också lära oss att här på Campus äter man bara två gånger på lördagar och söndagar, tydligen Brunch och Middag, men middagen måste ätas innan klockan 18.30 för då stänger cafeterian. Det är ju inte direkt vad man är van vid, men man kommer nog in i det snart. Vi gjorde ett stort misstag när vi åt "frukost" vid 10.30 på lördagen, sen när vi var hungriga igen runt 3-tiden så hade de stängt och skulle inte öppna förrän 17, vilka problem man kan ha!

Annars har väl skolan dragit igång på riktigt nu, lite att läsa, lite läxor och mer lär det väl bli. Men än så länge är det kul!


Kommentarer
Postat av: mary

gott m milkshake! yum! och så lite party på det - låter som en underbar weekend!

2010-09-23 @ 01:10:21
URL: http://rulesbymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0