Onyttigheter och skolstart

Hamburgers, chips, macaroni  and cheese, popcorn, ice cream, hotdogs, dounuts, pancakes, bacon, cheese, cookies, brownies, peanut butter, etc etc etc..

Allt detta och mycket mer har jag haft tillgång till GRATIS under min första dag på UVA Wise. Inte så, men det är inte konstigt att amerikanare har en tendens till att bli ”lite” överviktiga. Jag hörde av en dam på flyget att en ny student går upp ca 20 pounds (= ca 10 kg) första året. Det är ju sjukt! Jag har dock inga planer på att gå upp så mycket, så ska försöka träna så mycket som möjligt och hålla mig borta från onyttigheterna. Än så länge har jag faktiskt klarat mig ganska bra.  Har i och för sig inte börjat träna, men det finns bra tillgångar; gym, alla olika sorters planer, pool och mycket mer, och även detta är gratis.

Idag börjar lektionerna, jag kör en mjukstart med en lektion och inte vilken lektion som helst; tennis för nybörjare! Softa onsdagar skulle man kunna kalla det för, måndagarna ser likadana ut, fredagarna har jag ingenting på, och tisdagar och torsdagar är väl så kallade mördardagar med 4 lektioner i streck, men det är det värt om alla andra dagar är så sköna!

Kan väl annars berätta att en bil står högst upp på önskelistan just nu, men det blir nog inte av något sådant köp, så istället när jag kommer till Walmart nästa gång så tänkte jag slå till med en kamera så jag kan ladda upp lite bilder. Men som sagt, behöver en bil för det så får helt enkelt vänta tills någon jag känner ska åka dit. Ibland får man känslan om att man är lite som en fånge här på Wise, om man inte har bil vill säga. Men med tiden kommer man nog lära känna fler och fler med bil, och då försvinner nog den känslan, som tur är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0