Ösregn och inställda klasser

Blev ingen tennis för mig, vid lektionens start så regnade det lite och det visade sig att regnar det, så är lektionerna inställda. Så det blev faktiskt en runda till gymmet istället. När jag kom ut där ifrån öste regnet ner, så det var väl kanske smart att ställa in tennislektionen i alla fall.

Annat som jag tänkte på idag är att man verkligen blir som man umgås. Här är alla väldigt trevliga och vänliga, och tada, helt plötsligt har vi en vänliga och trevlig Lisa också. Trevlig skulle jag väl säga att jag är mest hela tiden hemma också, men det finns olika grader på det. Jag syftar mest på den sista tiden i Holland; Om jag skulle beskriva holländare skulle jag säga att de är väldigt arroganta och inte alls service inriktade. Både jag och Maria var trötta på det i slutet och betedde väl oss lite där efter till slut. Ett exempel på det var vår sista lunch i skolan då vi satt tillsammans med tre holländare, och Maria sa precis vad hon tyckte om holländska folkslaget, ingen censurering alls kan jag lova, och de tre studenterna tappade hakan och visste inte riktigt hur de skulle försvara sig. Visst ska man säga vad man tycker, men hade det inte vart för att holländarna själva är som de är så hade Maria nog berättat det i en lite finslipad version. Nu vill jag dock tillägga att jag inte drar alla över en och samma kant och att det självklart finns trevliga holländare också, men ni förstår min poäng?!


Kommentarer
Postat av: Maria

Sååå himla typsikt amerikanskt att ställa in en tennislektion pga lite regn, så var det med ungarnas fotbollsträning hela sommaren i USA. Din beskrivning av Wise låter lite som orten jag bodde i USA och fast hade man absolut vart utan bil. Men det betvivlar jag inte att du fixar snart.



Jag tänker på dig massa vännen blir riktigt sugen när jag läser dina inlägg, älskar amerikaner!!!



Klockrent inlägg stämmer 100%, skrattade högt när jag läste(en av dina bästa egenskaper jag tydligen har adaptat, fast ingen gör det som du) nej inte var det någon censur på vid den lunchen haha



Saknar dig vännen min. Love u!

West Palm Beach nästa.......

2010-08-19 @ 19:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0