Vad skulle dina föräldrar säga om vi värvade dig till amerikanska armén?

Det var frågan som jag fick idag på en av mina lektioner. Jag råkade välja en klass inom ”military science”. Kursen heter Leadership och personal developement och det tyckte jag lät väldigt intressant, men tydligen var det väldigt mycket militärerna över det hela och kanske inte så mycket ledarskap inom arbetslivet som jag hade tänkt. Men tro det eller ej så ska jag faktiskt fortsätta med denna kurs, tror det kommer bli en upplevelse i sig, vi ska bland annat träna individuella rörelser taktiker, kartläsning, drill och ceremoni, prickskytte, första hjälpen och mycket mycket mer som man behöver för att överleva, det ni!

De andra kurserna som jag hade idag verkar också väldigt intressanta eller i alla fall väldigt nyttiga. Jag kommer nog lära mig väldigt mycket som jag har stor hjälp av i framtiden; public speaking och professional communication är två av dem.

Annars har jag vart på Walmart och införskaffat mig en kamera (så snart kommer det bilder) och ett tennisrack. Köpte lite andra småprylar också, men inget värt att nämna. Hmm, nu gör Word mig väldigt fundersam, det föreslår att det ska vara en tennisrack och inte ett tennisrack, stämmer det verkligen?!

Hade nog inte så mycket mer att komma med idag, man börjar sakta men säkert komma in i vardagen här och jag lär känna fler och fler människor, så det börjar arta sig. Dock känner jag väl mig fortfarande lite som en fånge. Åkte förbi ett ställe som sålde bilar idag, funderar nästan på att ta mig en sväng dit och se vad de har att erbjuda.


Kommentarer
Postat av: Kusin H

Du skriver, vi läser...;-)

2010-08-23 @ 21:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0