En vecka i skolan

Nu har jag gått en vecka i skolan på riktigt. Egentligen tre, men de två första var enbart repition och inga betyg gavs. Men nu märker man verkligen att det har dragit igång på riktigt, idag hade vi ca 160 sidor att läsa, om inte mer. Så nu ska jag aldrig klaga på att vi inte har nåt att göra igen. Har första presentationen nästa vecka också, med gruppen vi har blivit tilldelade. Nyfiken på hur det går. Vi har haft två möten hittills. För det första var två stycken 30 min sena, två dök inte upp alls, och jag och en till var där 10 min innan. Andra mötet var alla utom en av de som inte dök upp första gången där. Dock vek en av efter 10 min, för han skulle hem och träffa rörmockaren. Och detta var ju då den andra som inte dök upp första gången. Inte helt otippat, eller?! Well, well, det ska nog gå att få lite pli på dem med.
För övrigt ska jag spela fotbollsturnering i helgen. Har varken skor eller kläder till det, så får bli till att gå upp tidigt och införskaffa lite av det. Har ju joinat både fotbollsklubben och springklubben på skolan. Gjorde även ett försök att gå med i styrelsen för finansklubben. Men blev brädad av en som hade 5 års erfarenhet inom finanssektorn. Dock skilde det bara två röster, så jag såg det nästan som en vinst. Och jag är inte helt ledsen. Har ju ganska mycket annat att göra.
Med både löpning, Fotboll, Accelerated Leadership Track Program, Global Case Challenge och annat så inser jag att man kanske måste sätta några begränsningar. Kommer för övrigt förhoppningsvis bli tilldelad min mentor innan oktober är slut, spännande!
Kort och inte allt för spännande uppdatering här ifrån London.
PS. Idag hade jag fått en lapp hem där det stod att jag hade ett paket som väntade på mig nere på postkontoret. Jag rusade ut genom dörren, hoppade på bussen, sprang in på posten och hoppades på att det var min iPhone som hade anlänt. Tji fick jag, det var min Financial Accounting bok. Inte alls lika spännande i det läget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0