Födelsedagsfirande och annat skoj

Sitter på tåget till Liverpool och lyssnar på Filip och Fredriks podcast och kom på att jag faktiskt kan göra ett försök att skriva ett inlägg. Anlednigen till att jag ska till Liverpool är för att jag ska hälsa Kristine i helgen. Jag har inte sett henne sedan förra sommaren, så det ska bli väldigt kul.
Har vart dålig uppdatering här, vilket jag i och för sig hade förutspått, men jag ska försöka bättra mig.
Förra helgen var det dags att fylla år igen. Fick mig att tänka på alla andra födelsedagar jag har haft genom åren. De flesta har firats hemma i Kalmar med familj och vänner. Men de senaste åren har de dock firats på andra ställen i världen.
År 2006 firade jag i Norges skärgård med Helena, Carro, Nina, Alex och Clara. Det var en helt underbar dag. Solen sken och jag badade faktiskt. Den påminde väldigt mycket om det här året, redig indiansommar.
År 2007 firade jag med Lisa och Rachel i Brisbane. Lisa tog med mig till ett mysigt ställe som hade värsta glassarna. Och jag som är glasstokig föredrar ju glass framför tårta, så det var ju mitt i prick.
År 2008 var jag i Västerås. Jag hade precis flyttat dit och lärt känna massa nytt folk. Så jag tog tillfället i akt och bjöd på fest. Frida, Maria och Lidia kom också dit, så det blev lita av en australienreunion också.
År 2009 fick jag världens bästa födelsedagspresent av Frida. Hon bjöd på en Rhodosresa. Så födelsedagen firades faktiskt på Rhodos med Frida och Sanna. Dock var vi ute kvällen innan och kom hem 7 på morgonen. Så energin på födelsedagen var inte på topp.
År 2010 var jag i USA. Kvällen var en av de galnaste i Wise. Vi ställde till med fest i vår lägenhet. Den slutade med att vi fick besök av campus-polisen som frågade om vi alla verkligen var över 21. Och ja visst var vi det svarade jag, men så var ju
Inte riktigt fallet.
I år firade jag då i London. Även detta året var jag ute och firade dagen innan och kom hem kl 5 på morgonen. Jag har kommit på att ibland är det faktiskt roligare att fira in dagen än att fira under själva dagen. Men i alla fall, som jag tidigare skrev så var det helt underbart väder, upp emot 30 grader. Jag gick till Portobello market under dagen, sen mötte jag upp med två klasskompisar för lite mer shopping. På kvällen gick vi ut på ett ställe i Camden, men det blev tidig hemgång då jag som sagt var sliten från dagen innan.
Annars har jag det väldigt bra här borta. Igår firade vi att de två introduktions exilens är över och på måndag är det dags för reality. Då kör de riktiga klasserna igång, ser jag fram emot. Ska bli spännande att se vilken nivå de kommer ligga på. Nej nu är det snart dags att byta, så bäst att göra sig redo. Men ska som sagt försöka göra lite fler uppdateringar framöver.
Ps. Filip berättade precis att han har jobbat på Barometern. Kul att höra att hans framgångsrika karriär började i Kalmar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0