Vimsig

Folk tror jag är vimsig. Stod nåt i bloggen om att det var 2010. Det var ju faktiskt år 2010 när jag började skriva. Sen att det bara blev ett inlägg då är ju en annan sak. Skulle det vara så att jag är lite vimsig så vet jag i alla fall vem jag brås på.
Pratade med mamma igår. Pappa med bröder och kusiner hade tagit sitt pick och pack och åkt ut till stugan för nu vankades det älgjakt. Förra helgen hade tydligen pappa och farbror Lars varit ute och skjutit in bössorna. Enligt pappa hade han själv aldrig skjutit så bra som han gjorde förra helgen. Det var bara ett problem, han såg ingenting. Så nu hade han bestämt sig för att ta med sig glasögonen ut, för att hoppas på bättre syn. Så det sista mamma frågade innan han begav sig till stugan var om han hade med sig glasögonen "Ja visst" svarade pappa glatt. Eller vet inte om det var glatt, förmodligen inte. Mer ett "Ja, sluta tjata". Men i alla fall. När jag då pratade med mamma igårkväll så får hon syn på pappas glasögonfodral med glasögonen i, liggandes på köksbordet. Så jag vill höja ett varnandes finger till er som har vägarna förbi skogarna i Småland. Det sitter just nu i skrivandets stund, en bunt gamla gubbar som har lite nedsatt syn med bössan i högsta hugg. Men vad jag vet så har i alla fall inte pappa så dålig syn att han inte kan se skillnad på en människa och älg. Inte än i alla fall. Och de är oftast ute i morgonottan. Vid den här tiden sitter de nog mest framför brasana med varsin whiskey i handen och pratar om hyss de hade för sig förr om åren.
Min lycka var inte heller så stor idag. Hade tänkt mig att jag skulle göra lasange, så tog mig en sväng förbi Sainsbury efter min springtur för att handla ingredienser. Väl hemma upptäcker jag att vi inte har någon bra form jag kan använda. Så imorgon får jag ta mig ännu en joggingtur, men då blir destinationen Asda och överst på inköpslistan står det: STOR lasangeform. Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0